Offres d’emploi

Stagiaire Juniors interne

Le Rosey cherche pour l’année scolaire 2024/2025 un/e stagiaire pour son Campus Juniors à Rolle – près de Genève – et en hiver dans la station de ski de Gstaad – dans les Alpes bernoises.

 

Le poste de stagiaire Juniors, interne (le stagiaire loge sur place), offre la possibilité de s’intégrer à cette communauté Juniors (élèves de 8 à 12 ans), en participant à l’encadrement de l’internat (temps partiel en fin de journée) notamment par des activités en relation avec la nature et les animaux (petite ferme sur place) ou à l’encadrement de l’internat et des classes, en assistant les enseignants dans leurs cours (temps complet).

 

Il s’adresse à un/une jeune adulte responsable et dynamique, bilingue français/anglais ou capable de s’exprimer dans ces deux langues, âgé/e d’au moins 20 ans, finissant des études universitaires dans le domaine de l’enseignement à des enfants et désirant acquérir une expérience professionnelle dans ce domaine.

 

  • Temps complet (40 heures hebdomadaires) ou partiel (20 à 30 h).
  • Durée limitée : 10 mois.
  • Début du contrat : 1er Septembre 2023.
  • La capacité à animer des activités extra-scolaires liées à la nature et aux animaux, notamment petits animaux de ferme, est essentielle.
  • En cas de temps complet, la capacité à assister des enseignants du primaire dans leurs cours est indispensable.
  • L’expérience de l’encadrement d’enfants en vie communautaire est souhaitable.
  • La maîtrise de l’anglais ou du français est essentielle, la capacité à s’exprimer dans l’autre langue indispensable. La maîtrise d’autres langues est un atout.
  • La possession d’un permis de conduire valide (et d’expérience régulière de la conduite) est fortement recommandée.

 

Le Rosey offre:

  • Logement, repas et blanchissage sur place.
  • Un salaire mensuel de 1’300 CHF pour un plein-temps.
  • Frais de transport vers et de Genève en début et fin de contrat.
  • Assurance maladie et accidents.
  • Utilisation des infrastructures sportives de l’école.
  • Possibilité d’assister gratuitement aux spectacles du Rosey Concert Hall.

 

Les candidat/es sont priés d’envoyer leur dossier de candidature à job@rosey.ch

Ce dossier doit inclure une lettre de motivation, un curriculum vitae, une photo récente et les noms de trois personnes de référence.

 

Date de clôture des candidatures : le 20 mai 2024

 

 

L’Institut Le Rosey est engagé dans la protection des mineurs et la promotion du bien-être des enfants et des jeunes. Tout candidat devra fournir la preuve qu’il n’a pas fait l’objet d’une condamnation pour des infractions contraires aux bonnes mœurs ou autres infractions pouvant mettre en danger les mineurs, ainsi qu’un extrait du casier judiciaire spécial suisse. Toutes les candidatures seront traitées dans la plus stricte confidentialité.

Sports Assistant Intern

Le Rosey is recruiting a Sports Assistant Intern for the upcoming academic year (2024-2025) based on its two campuses in Rolle and Gstaad in Switzerland. The position start date is Wednesday 28 August.

 

The role of the Sports assistant intern will be to organise and lead afternoon sports activities, especially team sports, for students during the academic week and weekend events for students while fully immersed in the school’s boarding life.

 

Please find the full job specification and requirements in the document here.

 

Applicants should send their CV and Cover Letter to sportjob@rosey.ch

 

The deadline for applications is 15 June. 

 

 

Institut Le Rosey is committed to safeguarding and promoting the welfare of children and young people and expects all its staff to share this commitment. All new employees are required to undertake a security clearance, which includes providing criminal records reports as well as a special excerpt from the Swiss criminal records for people working with children.

Teacher of Mathematics

Institut Le Rosey is a dual-language (English and French) co-educational school for over 400 pupils with a unique two-campus system. Le Rosey is an IB World School and recognised by the French Ministry of Education and accredited by CIS and MSA. For September 2024 we have a full-time post available for a Mathematics Teacher. We are seeking an enthusiastic and dynamic individual to teach in our senior school on our middle years programmes (UK Year 8–11 / US Grade 7-10) and up to and including the IB Diploma.

 

Le Rosey is a boarding school and the post will be residential. On-campus accommodation is provided and conditions of work are attractive. The successful applicant will be expected to play an active role in boarding life.

 

All applications should be made through the Times Educational Supplement website.
Only online applications via www.tes.com will be considered. Candidates should detail in their applications which IB diploma courses they have the ability and experience to teach. 
https://www.tes.com/jobs/vacancy/teacher-of-mathematics-switzerland-2025033

Deadline for applications is 3rd April. Further details will be sent to all suitable candidates and interviews will take place in April.

 

 

Institut Le Rosey is committed to safeguarding and promoting the welfare of children and young people and expects all its staff to share this commitment. All new employees are required to undertake a security clearance, which includes providing criminal records reports as well as a special excerpt from the Swiss criminal records for people working with children.

Teacher of Music

A full-time English-speaking post is available in our vibrant Music Department for a Teacher of Music. The ability to offer private instrumental lessons (preferably on piano but other instruments will be considered) is vital, and ensemble leadership skills would be valuable in both classical and popular music styles. Music technology skills would also be useful.  A working knowledge of French would be an advantage although this is not a requirement.

 

Background Information

The Music Department at Le Rosey consists of over 25 peripatetic teachers and 3 classroom teachers. The staff are international, and most are bilingual. The instrumental and vocal teachers may prepare students for ABRSM Exams and are involved in the preparation of numerous different concerts and events throughout the year. Music is studied up to IB in the classroom. At present, over 370 private instrumental/vocal lessons happen on a weekly basis and there are many musical ensembles including an orchestra, several choirs, a jazz band, a rock school, chamber music groups, guitar groups, Orff groups and a string ensemble. All secondary school students who take a private instrumental or vocal lesson are now required to participate in a music group/ensemble.

The Music Department facilities in the purpose-built Paul & Henri Carnal Hall are exceptional and students have regular opportunities to perform in student concerts and musicals in the Rosey Concert Hall housed in the same building. The Rosey Concert Hall https://www.roseyconcerthall.ch/ is also a public venue, welcoming musicians and orchestras of the highest calibre to perform for our school community as well as members of the public. Recent performances have included The Berlin Philharmonic and Pink Martini.

Music facilities are shared with the students and teachers of the International Menuhin Music Academy. Regular open string masterclasses with internationally renowned string soloists and chamber music specialists are held in the Rosey Concert Hall.

All students at Le Rosey benefit from class music lessons until the GCSE years when Music becomes optional. The Junior school students learn music using Edwin Gordon and Carl Orff pedagogy and attend weekly choir rehearsals. Although Le Rosey no longer presents students for GCSE, we consider our GCSE-based course as a good preparation for IB. IB Music classes are small, allowing excellent collaboration between teacher and students.

A teacher at Le Rosey must be willing and able to teach groups of mixed linguistic backgrounds including native English speakers. There are approximately 60 different nationalities amongst the pupils at Le Rosey and many do not have English as their mother tongue. The successful candidates should be able to offer a flexibility of approach and a willingness to understand the problems of non-native speakers of English.

At Le Rosey students and teachers come from all over the world, creating a vibrant and stimulating campus atmosphere. All students sit the IB diploma or French bac and there is a 100% pass rate. Salary scales are Le Rosey’s own and the conditions of work add considerably in kind to the salary.

 

Accommodation and Advantages 

The conditions of work at Le Rosey are attractive:

  • Thanks to a major investment programme, the accommodation provided for teachers is generally of a high standard. Boarding houses are modern or have been sensitively renovated, and apartments are comfortable and reasonably spacious. Le Rosey usually provides more than adequate IKEA-style furniture. Free Internet access is available in all apartments.
  • During the winter term, the school moves up to its winter campus, and interne teachers are provided with chalet accommodation.
  • Ski passes are provided for teachers willing to do supervision on the slopes during the winter (one afternoon per week), and ski classes are offered to beginners who would like to undertake such duties.
  • Food is provided throughout the year and is varied and of an exceptional standard, catering to different dietary requirements.
  • All teachers are entitled to use the school’s extensive sporting facilities including tennis courts, swimming pool, fitness rooms, etc.
  • The school provides a free laundry service for teachers up to a maximum of 20kg per week.
  • Teachers are offered beginners’ French classes.
  • Teachers’ children are educated free of charge at Le Rosey.

 

Candidates should note that we anticipate that this post will be residential although this cannot be guaranteed. If residential, on-campus accommodation is provided, and conditions of work are attractive. If residential, the successful applicant will be expected to play an active role in boarding life, and a willingness to contribute to the co-curricular programme and support the pastoral life of our school is extremely important.

 

All applications should be made through the Times Educational Supplement website.
Only online applications via www.tes.com will be considered.
https://www.tes.com/jobs/vacancy/technology-coach-rolle-switzerland-2016194

Deadline for applications is 1st April.

 

 

Institut Le Rosey is committed to safeguarding and promoting the welfare of children and young people and expects all its staff to share this commitment. All new employees are required to undertake a security clearance, which includes providing criminal records reports as well as a special excerpt from the Swiss criminal records for people working with children.

University Guidance Counsellor

Institut Le Rosey is a dual-language (English and French) co-educational school for over 400 pupils with a unique two-campus system. Le Rosey is an IB World School and recognised by the French Ministry of Education and accredited by CIS and MSA. For September 2024, we have an additional full-time post available for a specialist University and College Guidance Counsellor to advise, guide and support students in their search for and application to universities across the world.

The graduating class all sit and successfully complete the full IB Diploma or Baccalauréat Français. All 80 graduating students go on to study at universities across the world, well over a third of them to the most competitive institutions in the USA and UK (the two most popular destinations by far), Canada, Switzerland and many more. Our three full-time professionals are well known and respected across the world, and they offer guidance to students applying to all countries.

 

Qualifications 

  • Detailed knowledge of university advising in the UK, Europe, and worldwide with emphasis on North America.
  • Guidance experience in an international school setting.
  • A familiarity with global education systems.
  • A recognised teaching qualification at graduate or postgraduate level would be an advantage.
  • A knowledge of the International Baccalaureate and Baccalauréat Français.
  • Excellent written and verbal communication skills including public speaking and presentations.
  • The ability to communicate in French would be a distinct advantage.
  • An interest in programme development.
  • An ability to meet high expectations of students, colleagues, and a professional parent community.
  • A readiness to travel to conferences and meetings across the world and to organise and participate in student visits domestically and abroad.
  • An educational philosophy which values mutual respect and a care and concern for others.
  • Organised, adaptable, flexible and dynamic with a sense of humour.
  •  A commitment to self-reflection and professional development.

 

Candidates should note that we anticipate that this post will be residential, although this cannot be guaranteed. If residential, on-campus accommodation is provided, and conditions of work are very attractive.  If residential, the successful applicant will be expected to play an active role in boarding life, and a willingness to contribute to the co-curricular programme and support the pastoral life of our school is extremely important.

 

All applications should be made through the Times Educational Supplement website.
Only online applications via www.tes.com will be considered.
https://www.tes.com/jobs/vacancy/technology-coach-rolle-switzerland-2016194

Deadline for applications is 1st April.

 

 

Institut Le Rosey is committed to safeguarding and promoting the welfare of children and young people and expects all its staff to share this commitment. All new employees are required to undertake a security clearance, which includes providing criminal records reports as well as a special excerpt from the Swiss criminal records for people working with children.

Technology Coach

Institut Le Rosey (www.rosey.ch) is a dual-language (English and French) co-educational boarding IB World School for over 400 pupils with a unique two-campus system. To support the development of technology skills and enthusiasm amongst students, we are seeking to appoint a passionate and forward-thinking Technology Coach (100%) for September 2024.

 

About the Role

The Technology Coach position is designed to provide high-quality, dynamic instruction and coaching to students across various levels, enhancing their technical skills through a blend of practical, investigative, and theoretical methodologies. The TC will exhibit profound knowledge in the subject area, sparking student interest and creativity in both hands-on and academic aspects of technology education.

 

Key Responsibilities

  • Planning, delivering, and evaluating technology-related activities, lessons, and projects during academic periods and activity blocks across all our Academic Sections (8 to 18 years old).
  • Leading and coaching students in technology-related competitions (for ex. VEX Robotics or CAD) competitions.
  • Holding office hours to assist students and teachers with technology projects and carry out tasks such as lab and equipment organisation, inventory management, preparation for technology projects, report writing, internal grading, and equipment packing during campus transitions.

The role will include some curriculum development, as well as design, delivery, and coordination of innovative cross-curricular projects throughout the year.

The ideal candidate will master Design Thinking, initiating students to the main principles of this framework, but also supporting them in developing analytical and critical thinking, problem-solving and creativity.

In light of our upcoming Science and Entrepreneurship Center, the TC must be actively involved in the preparation and organization of the school’s Makerspace and the promotion of a Maker’s mindset both for our staff and our students. They must also liaise with industry and academic professionals to assist with the development of a network that supports the school’s technology education goals.

Finally, the professional assuming this role must naturally stand out for their innovative mindset; they should be curious and forward-thinking, open to testing new ideas, embrace mistakes as learning opportunities, and be flexible and resilient in challenging times.

 

Qualifications 

  • A minimum of 3 years of technology teaching/coaching experience.
  • Confident with leading hands-on Tech Competitions and/or STEAM projects.
  • Confident with CAD programs, such as Tinkercad and Fusion 360.
  • Confident with a wide range of school technology equipment (3d printers, laser-cutters, CNC mills, Arduinos, VR and AR, simulations, educational robotics such as LEGO Mindstorms and VEX).
  • Familiar with a few commonly used programming languages (ex. Python) and the O365 suite.
  • Strong project management skills.
  • Professional working proficiency in English. A working knowledge of French would be useful.
  • The ability to identify clear teaching objectives and specify how they will be effectively delivered and assessed.
  • The ability to design age-appropriate tasks which challenge and engage students.
  • The ability to co-operate with and support staff members to ensure the sharing and effective use of Technology resources to the benefit of the school and its students.
  • A passion for lifelong learning and continuous professional development in line with school expectations.
  • Strong organisation and communication skills
  • A teaching qualification with a degree in Design & Technology would be an asset.
  • An engineering background would be an asset.

 

Le Rosey is a boarding school and the post will probably be residential. Previous boarding experience will be an advantage. We offer:

  • Competitive salary.
  • Residential position with rent-free housing and food (in return for you playing an active role in boarding life).
  • Excellent tuition for children of staff members subject to meeting admission requirements.
  • Generous professional development budget to support your career growth.
  • A supportive and dynamic community of educators and learners.

 

All applications should be made through the Times Educational Supplement website.
Only online applications via www.tes.com will be considered.
https://www.tes.com/jobs/vacancy/technology-coach-rolle-switzerland-2016194

Deadline for applications is 20th March.

 

 

Institut Le Rosey is committed to safeguarding and promoting the welfare of children and young people and expects all its staff to share this commitment. All new employees are required to undertake a security clearance, which includes providing criminal records reports as well as a special excerpt from the Swiss criminal records for people working with children.

Teacher of Biology and ESS

We are seeking applications from enthusiastic and excellent teachers of Biology and Environmental Science, who also teach Middle School Science.

The successful candidate will be passionate about enriching and inspiring students in Biology/ESS and General Science, utilising innovative teaching methods and technology to enhance learning experiences.

 

This role is ideal for candidates who are collaborative, adept with technology and committed to contributing positively to our school’s ethos and academic excellence.

 

Key Responsibilities

  • Teach engaging and challenging IB DP Biology and /or ESS and Middle School Science lessons.
  • Integrate technology effectively into their pedagogy.
  • Collaborate with colleagues to develop a comprehensive curriculum (and implement interdisciplinary initiatives).
  • Engage in continuous professional development and contribute to the development of the department.
  • Participate in and contribute to whole school activities, enhancing the holistic educational experience for students.

 

Qualifications 

  • A degree in Biology or a related field.
  • Qualified Teacher Status (QTS) or equivalent.
  • 3+ years’ experience teaching Biology / ESS at IB Diploma, A level or equivalent and the ability to teach Physics and Chemistry for ages 11 to 14.
  • Experience teaching IB DP Biology / ESS an advantage.
  • The ability to teach in English. A working knowledge of French would be useful.

 

Le Rosey is a boarding school and the post will probably be residential. Previous boarding experience will be an advantage.

We offer:

  • Competitive salary.
  • Residential position with rent-free housing and food (in return for you playing an active role in boarding life).
  • Excellent tuition for children of staff members subject to meeting admission requirements.
  • Generous professional development budget to support your career growth.
  • A supportive and dynamic community of educators and learners.

 

All applications should be made through the Times Educational Supplement website.
Only online applications via www.tes.com will be considered.
https://www.tes.com/jobs/vacancy/teacher-of-ib-diploma-biology-and-ess-rolle-switzerland-2006265
Deadline for applications is 7th March.

 

L’Institut Le Rosey est engagé dans la protection des mineurs et la promotion du bien-être des enfants et des jeunes. Tout candidat devra fournir la preuve qu’il n’a pas fait l’objet d’une condamnation pour des infractions contraires aux bonnes mœurs ou autres infractions pouvant mettre en danger les mineurs, ainsi qu’un extrait du casier judiciaire spécial suisse. Toutes les candidatures seront traitées dans la plus stricte confidentialité.

professeur de littérature et de FLE

Pour septembre 2024, nous recherchons un professeur de littérature et de FLE.

 

• Langue maternelle française.
• Nationalité suisse ou de l’Union Européenne ou permis de travail valable en Suisse.
• Titre universitaire (master II de lettres modernes mention FLE ou équivalent ; LLCE non accepté).
• Expérience des programmes du Baccalauréat français et du Baccalauréat international exigée.
• Expérience dans l’enseignement du FLE (DELF : A1, A2, B1, B2) à partir du primaire.
• Possibilité de loger sur le campus et de prendre part à la vie de l’internat (la connaissance de l’anglais est un atout).

 

Les personnes intéressées sont invitées à adresser leur dossier de candidature uniquement par e-mail à l’adresse job@rosey.ch.
Délai de candidature : 15 avril 2024

Le dossier doit comporter : lettre de motivation, CV, copies des diplômes et des certificats de travail ainsi que les noms et coordonnées de trois références, dont une de l’employeur actuel ou du plus récent. Dans le cadre de notre engagement à garantir la sécurité des enfants en les protégeant de toutes formes de violence et d’abus, un extrait récent de casier judiciaire est également demandé.

 

L’Institut Le Rosey est engagé dans la protection des mineurs et la promotion du bien-être des enfants et des jeunes. Tout candidat devra fournir la preuve qu’il n’a pas fait l’objet d’une condamnation pour des infractions contraires aux bonnes mœurs ou autres infractions pouvant mettre en danger les mineurs, ainsi qu’un extrait du casier judiciaire spécial suisse. Toutes les candidatures seront traitées dans la plus stricte confidentialité.

Professeur de sciences économiques et sociales et responsable du "Start-up Hub @ Le Rosey & Entrepreneuriat"

Professeur de sciences économiques et sociales et responsable du Start-up Hub @ Le Rosey & Entrepreneuriat.

La combinaison des deux domaines indiqués constitue un poste à plein temps.

 

  • Langue maternelle française.
  • Nationalité suisse ou de l’Union Européenne ou permis de travail déjà valable en Suisse.
  • Titre universitaire approprié (Master au minimum).
  • Expérience des programmes du Baccalauréat français et, si possible, du baccalauréat international (Théorie de la connaissance).
  • Possibilité de loger sur le campus et de prendre part à la vie de l’internat (la connaissance de l’anglais est un atout).

 

Cahier des charges du responsable du “Start-up Hub @ Le Rosey & Entrepreneuriat”

Le/la responsable est chargé de toutes les relations extérieures liées au monde des Start-up ainsi que de la gestion des start-ups sur le campus une fois le Hub lancé ainsi que des projets entrepreneuriaux avec les Roséens. Le poste est placé sous la responsabilité du directeur général pour le hub et des directeurs académiques pour les projets roséens.

 

Liste non exhaustive des tâches envisagées

  • Entretenir des liens avec les différents organismes romands de promotion de l’entrepreneuriat pour faire connaître notre futur hub et intégrer cet écosystème.
  • Organiser des conférences liées à l’entrepreneuriat dès que le CSE (Centre des Sciences et de l’Entreprenariat, ouverture prévue en septembre 2025) sera en fonction et d’un programme de visites de start-ups dans la région.
  • Impliquer Le Rosey dans un ou deux prix de start-ups type Mass Challenge pour lesquels le prix pourra à terme être un hébergement de la start-up dans le CSE.
  • Favoriser le développement de projets entrepreneuriaux des Roséens (clubs), notamment grâce aux contacts dans l’écosystème.
  • Créer régulièrement des projets transdisciplinaires avec une créativité inspirée du monde des start-ups et du design thinking.
  • Discuter régulièrement avec des incubateurs actuels afin de mieux cerner les besoins et défis de notre futur hub.
  • Au cours de la phase de lancement, la charge de travail est variable ; elle sera périodiquement réévaluée.

 

Ce cahier des charges est appelé à évoluer, le/la responsable devra notamment émettre des suggestions à ce propos.

 

Les personnes intéressées sont invitées à adresser leur dossier de candidature uniquement par e-mail à l’adresse job@rosey.ch.
Le dossier doit comporter : lettre de motivation, CV, copies des diplômes et des certificats de travail ainsi que les noms et coordonnées de trois références, dont une de l’employeur actuel ou du plus récent. Dans le cadre de notre engagement à garantir la sécurité des enfants en les protégeant de toutes formes de violence et d’abus, un extrait récent de casier judiciaire est également demandé.
Délai de candidature : 15 avril 2024

 

 

L’Institut Le Rosey est engagé dans la protection des mineurs et la promotion du bien-être des enfants et des jeunes. Tout candidat devra fournir la preuve qu’il n’a pas fait l’objet d’une condamnation pour des infractions contraires aux bonnes mœurs ou autres infractions pouvant mettre en danger les mineurs, ainsi qu’un extrait du casier judiciaire spécial suisse. Toutes les candidatures seront traitées dans la plus stricte confidentialité.

professeur de mathématiques

Pour septembre 2024, nous recherchons un professeur de mathématiques pour des cours réguliers et de soutien.

 

Description du poste
• Enseignement des mathématiques pour tous les niveaux avec une excellente connaissance et pratique de l’enseignement des classes du baccalauréat français : Spécialité mathématiques et mathématiques expertes.
• Cours individuels de soutien en mathématiques, à dispenser en français et en anglais.

 

Profil recherché
• Master de mathématiques.
• Quelques années d’expérience comme professeur niveaux collège et lycée.
• La possibilité d’enseigner la spécialité NSI au baccalauréat français et une expérience du Bac international sont des atouts importants.
• Une très bonne maîtrise de l’anglais est attendue pour les cours de soutien aux élèves qui suivent la matière en anglais.

 

Un logement peut éventuellement être fourni sur le campus et les conditions de travail sont intéressantes. Si le candidat retenu réside sur le campus, il sera amené à prendre une part active à la vie de l’internat.

 

Délai de candidature : 15 avril 2024
Les candidats retenus après la première sélection seront contactés en vue d’une entrevue à Rolle.

 

Les personnes intéressées sont invitées à adresser leur dossier de candidature uniquement par e-mail à l’adresse job@rosey.ch.
Le dossier doit comporter : lettre de motivation, CV, copies des diplômes et des certificats de travail ainsi que les noms et coordonnées de trois références, dont une de l’employeur actuel ou du plus récent. Dans le cadre de notre engagement à garantir la sécurité des enfants en les protégeant de toutes formes de violence et d’abus, un extrait récent de casier judiciaire est également demandé.

 

L’Institut Le Rosey est engagé dans la protection des mineurs et la promotion du bien-être des enfants et des jeunes. Tout candidat devra fournir la preuve qu’il n’a pas fait l’objet d’une condamnation pour des infractions contraires aux bonnes mœurs ou autres infractions pouvant mettre en danger les mineurs, ainsi qu’un extrait du casier judiciaire spécial suisse. Toutes les candidatures seront traitées dans la plus stricte confidentialité.

APPRENTI techniscéniste

En apprentissage au Rosey Concert Hall, vous faites partie du département technique au sein du centre artistique de l’école et bénéficiez d’un lieu de formation en permanente évolution. Le site culturel est un espace pluridisciplinaire dans lequel, tout au long de l’année, nous accueillons des artistes internationaux, des résidences de musiciens de haut niveau, organisons des concerts et réalisons des créations théâtrales.

 

Cette immersion dans l’univers artistique vous offre une formation de techniscéniste sur quatre ans encadrée par des professionnels, où vous allez apprendre les multiples techniques de travail autour des métiers de la scène comme :

  • La technique des spectacles, concerts, festivals, conférences, manifestations intérieures et en plein air.
  • La préparation, l’installation, la programmation, l’exploitation des systèmes audio-visuels.
  • La maintenance des équipements.
  • L’accueil des équipes de tournée et du public en salle.
  • L’organisation d’entreprise et la sécurité au travail.
  • Le contact avec les artistes, la réponse technique aux besoins de la création.

 

Votre profil :

  • Vous avez 18 ans révolus à la rentrée 2024.
  • Vous pouvez justifier d’une expérience de travail dans le milieu du spectacle, ou d’un métier technique.
  • Vous manifestez un vif intérêt pour le monde du spectacle vivant et ses domaines artistiques, les nouvelles technologies.
  • Vous faites preuve d’un esprit méthodique, de représentation spatiale, d’aptitude au travail manuel.
  • Vous avez des bonnes capacités d’adaptation, une bonne condition physique et êtes doté-e d’une bonne résistance, permettant l’activité au horaires irréguliers, de nuit ou de week-end.
  • Vous avez le sens de l’accueil, des qualités relationnelles, vous aimez le travail d’équipe et êtes capable de pragmatisme et d’autonomie.
  • Vous pratiquez plusieurs langues. Une bonne maîtrise du français et de l’anglais est indispensable.
  • Être titulaire du permis de conduire serait apprécié.
  • Une pratique artistique personnelle serait un atout.

 

Si cette offre vous intéresse et que vous êtes prêt.e à relever les défis, merci de nous faire parvenir votre dossier complet (lette de motivation, CV, photo récente, certificats de travail ou stage, au plus tard le 20 mars 2024 par e-mail à : rmeyer@rosey.ch

 

L’Institut Le Rosey est engagé dans la protection des mineurs et la promotion du bien-être des enfants et des jeunes. Tout candidat devra fournir la preuve qu’il n’a pas fait l’objet d’une condamnation pour des infractions contraires aux bonnes mœurs ou autres infractions pouvant mettre en danger les mineurs, ainsi qu’un extrait du casier judiciaire spécial suisse. Toutes les candidatures seront traitées dans la plus stricte confidentialité.

secondary teacher of English

For September 2024 we have a full-time post available for a secondary teacher of English, ideally up to and including the IB Diploma Programme at Higher and Standard level. The successful candidate will be a graduate in English Literature, a voracious reader, and an imaginative educator who is collaborative, experienced, adaptable and willing to teach authors ranging from Geoffrey Chaucer to Eleanor Davis.

 

Le Rosey is a boarding school and the post will probably be residential. On-campus accommodation is provided, and conditions of work are attractive. The successful applicant will be expected to play an active role in boarding life.

 

Institut Le Rosey is committed to safeguarding and promoting the welfare of children and young people and expects all its staff to share this commitment. All new employees are required to undertake a security clearance, which includes providing criminal records reports as well as a special excerpt from the Swiss criminal records for people working with children.

 

Le Rosey is an equal opportunity employer committed to excellence through valuing diversity. Staff, students, and teachers work toward the furthering of an inclusive and supportive environment. As such, we encourage and welcome applications from candidates with a variety of backgrounds and experiences.

 

Closing date for receipt of applications: 29 February 2024.

Further details will be sent to all suitable candidates and interviews will take place in March and (if necessary) April.

 

All applications should be made through the Times Educational Supplement website:
https://www.tes.com/jobs/vacancy/teacher-of-english-language-and-literature-switzerland-2001774

(Only online applications via www.tes.com will be considered.)

 

L’Institut Le Rosey est engagé dans la protection des mineurs et la promotion du bien-être des enfants et des jeunes. Tout candidat devra fournir la preuve qu’il n’a pas fait l’objet d’une condamnation pour des infractions contraires aux bonnes mœurs ou autres infractions pouvant mettre en danger les mineurs, ainsi qu’un extrait du casier judiciaire spécial suisse. Toutes les candidatures seront traitées dans la plus stricte confidentialité.

Computer Science Teacher up to IB

For September 2024, we have a full-time post available for a specialist Teacher of Computer Science and able to contribute to IT teaching and learning across the school (in English). The ability to teach Mathematics would be an advantage.

 

Computer Science has been offered as an IB subject at Le Rosey since 2017, and there is increased student interest in technology and technology activities as well as demand for Computer Science at the IB. An added incentive for potential candidates is an ambitious project for a state-of-the-art science and entrepreneurship centre.

 

We are seeking a candidate with:

· Confidence and ability to teach Java and Python programming languages to various ability and experience levels, in multiple IDEs.
· the ability and experience to teach IB Higher and/or Standard level Computer Science.
· the experience and interest necessary to continue developing a Computer Science programme on our pre-IB programme
in UK years 10 and 11 (US Grades 9 and 10).
· the energy, enthusiasm and creativity to inspire an international student body to develop IT skills both as part of an academic curriculum
and as an adjunct to it
· an interest in international education and the outlook required to teach children from over 70 nationalities

 

A small proportion of the successful candidate’s timetable may depend on his/her skills, qualifications, experience and interests. This could, for example, mean academic teaching in Maths.

 

Candidates should note that the post is residential.
On-campus and rent-free accommodation is provided and conditions of work are attractive. The successful applicant will be expected to play an active role in boarding life, and a willingness to contribute to the co-curricular programme and support the pastoral life of our school is essential.

 

Closing date for receipt of applications: 16 February.
All applications should be made through the Times Educational Supplement website:
https://www.tes.com/jobs/vacancy/teacher-of-computer-science-switzerland-1989299

Further details will be sent to all suitable candidates.

 

 

L’Institut Le Rosey est engagé dans la protection des mineurs et la promotion du bien-être des enfants et des jeunes. Tout candidat devra fournir la preuve qu’il n’a pas fait l’objet d’une condamnation pour des infractions contraires aux bonnes mœurs ou autres infractions pouvant mettre en danger les mineurs, ainsi qu’un extrait du casier judiciaire spécial suisse. Toutes les candidatures seront traitées dans la plus stricte confidentialité.

Professeur de khmer à temps partiel

Professeur de khmer à temps partiel pour élèves de langue maternelle en petits groupes ou en cours particuliers à partir de septembre 2022.

 

  • formation supérieure et pédagogique complète.
  • expérience confirmée de l’enseignement, en particulier des programmes du baccalauréat international (littérature).
  • une bonne maîtrise du français et/ou de l’anglais est un atout.
  • permis de travail valide en Suisse.

 

Nous recherchons une personne qui possède déjà un permis de travail en Suisse. Il n’est pas possible d’obtenir de nouveaux permis de travail pour les citoyens non européens pour ce type de travail à temps partiel. Par conséquent, les candidatures qui ne répondent pas à cette exigence ne seront pas prises en considération.

 

Les candidat/es sont priés d’envoyer leur dossier de candidature à job@rosey.ch.
Ce dossier doit inclure une lettre de motivation, un curriculum vitae, une photo récente et les noms de trois personnes de référence.

 

L’Institut Le Rosey est engagé dans la protection des mineurs et la promotion du bien-être des enfants et des jeunes. Tout candidat devra fournir la preuve qu’il n’a pas fait l’objet d’une condamnation pour des infractions contraires aux bonnes mœurs ou autres infractions pouvant mettre en danger les mineurs, ainsi qu’un extrait du casier judiciaire spécial suisse. Toutes les candidatures seront traitées dans la plus stricte confidentialité.

Considérations générales importantes pour tous les candidats

Le Rosey est un internat international bilingue (français et anglais) qui recherche l’excellence dans toutes ses activités. Nous ne sommes pas un internat anglais sur le continent, ni une Prep school américaine en Europe ou un Lycée français à l’étranger avec internat – et pourtant il peut y avoir un peu de tout cela au Rosey. Mais le Rosey n’est comparable à aucune autre école et a son identité propre.   Tous les candidats doivent avoir les qualifications appropriées pour le poste auquel ils postulent avec une formation pédagogique adéquate. Une expérience préalable dans l’enseignement est souhaitée et nous attendons en particulier:

  • Connaissance et expérience du Baccalauréat français et/ou du Baccalauréat international (avec formation IBO)
  • Expérience dans une école internationale
  • Langue maternelle française et bonne maîtrise de l’anglais, ou l’inverse selon le poste à pourvoir
  • Expérience de vie en internat
  • Adhésion aux principes holistiques d’éducation
  • Engagement envers la protection des mineurs et la promotion du bien-être des enfants et des jeunes
  • Energie, flexibilité, faculté d’adaptation – pour vivre dans une école qui change de campus deux fois par an.

 

Candidatures de citoyens non européens

A notre grand regret, l’évolution récente des lois suisses rend très difficile l’obtention de permis de travail pour les citoyens de pays non membres de l’Union Européenne. Par conséquent, les candidats de nationalités autres que suisse ou européenne, sans la possession d’un permis de travail en Suisse, doivent savoir que cela réduit leurs chances d’être retenus pour la sélection finale. Nous examinons néanmoins toutes les candidatures avec le même sérieux et si nous estimons que la nature du poste et la qualité du dossier nous donnent de bonnes chances d’obtenir le permis – ce qui peut s’avérer fort long – nous entreprendrons les démarches nécessaires pour obtenir un permis de travail pour le candidat retenu.

 

Recrutement

Les postes vacants sont signalés sur notre site, sur ceux de Pôle Emploi en France et des Offices cantonaux de l’emploi en Suisse et, pour les postes d’enseignement en langue anglaise et dans le Times Educational Supplement (TES), www.tes.co.uk.

 

Toutes les candidatures à des postes mis au concours doivent être envoyées selon les indications dans l’annonce.

Nous accusons réception de toutes les candidatures. Les candidats retenus dans la shortlist reçoivent des informations complémentaires sur la nature du poste à pourvoir et les conditions de travail. Nous contactons par téléphone ou e-mail les candidats que nous souhaitons rencontrer. Tous les candidats retenus sont conviés à venir en Suisse au moins une fois avant leur engagement. Les frais raisonnables occasionnés pourront être pris en charge par l’école. Les candidats qui ne résident pas en Europe sont avisés que nous ne pourrons pas les inviter à un entretien à moins qu’ils ne soient disposés à financer eux-mêmes leur voyage en Europe. Nous leur recommandons donc de préciser dans leur candidature à quel moment ils leur sera possible de se rendre en Europe.

 

Candidatures

Les candidatures doivent comporter :

  • Une lettre de motivation précisant la philosophie éducative personnelle du candidat.
  • Un CV détaillé, précisant les qualifications et tous les emplois précédents, mais également l’âge et la situation familiale, ce qui peut être d’une certaine importance pour la résidence.
  • Une photographie récente.
  • Au moins trois références (avec nom, adresses, type de relation).

Conformément à la loi suisse, tout candidat devra, avant d’être engagé, fournir la preuve qu’il n’a pas fait l’objet d’une condamnation pour des infractions contraires aux bonnes mœurs ou autres infractions pouvant mettre en danger les mineurs. Toutes les candidatures seront traitées dans la plus stricte confidentialité.

 

Candidatures spontanées

Le Rosey accepte des candidatures à tout moment. Elles sont transmises au Directeur des Etudes concerné qui conserve celles qui peuvent s’avérer intéressantes et entre éventuellement en relation avec leurs auteurs. Etant donné le nombre très élevé de candidatures spontanées reçues, il n’est pas dans nos usages d’en accuser réception.

error: Content is protected !!